Diagram 1: Rozmístění pěšců
Nejdříve na prázdnou šachovnici rozmístíme 16 pěšců tak, aby na každém sloupci i na každé řadě byli přesně dva pěšci.
Na barvě pěšců v této hře vůbec nezáleží, pěšce můžeme nahradit například bonbóny.
Potom ještě doplníme bílého jezdce na b1 a černého jezdce na g8, nachystáme si každý svoji kostku a budeme připraveni hrát.
Diagram 2: Hra může začít!
Hru zahajuje bílý. Hodí kostkou a může pak svým jezdcem zahrát tolik tahů, jaké číslo hodí. Když hodí například čtyřku, může zahrát Jb1xa3xc4xd2xf3. Pak háže černý, hodí například trojku a zahraje Jg8xe7xc6-d4.
Jezdci se v průběhu hry nemohou sebrat navzájem (nejsou kanibalové). Hraje se tak dlouho, dokud na šachovnici zbývá aspoň 1 pěšec. Na závěr oba hráči spočítají sebrané pěšce.
Aby byla hra ještě zajímavější, můžeme přidat speciální pravidlo: po každém hození kostkou musí hráč nahlásit, na kterém poli zakončí celý svůj tah.
Dozvědět se víc o Hře s jezdci, pěšci a kostkou:
M.Beil: Tři části šachové partie, strana 20
Související témata:
Počítání figurek na šachovnici
Ostatní, šachové hry - tréninkové
Ostatní, šachové hry - pro zajímavost
Odkazy:
(autor: Martin Beil, stav: hotovo)