Úvod o funkci Zkušenosti a Levely:
Nejen děti jsou rády odměňovány za svou aktivitu. Když něco děláme, chceme za to dostat odměnu a nezřídka také vidět výsledky dříve, než se ty skutečné studijní výsledky projeví v praktických partiích. Jedná se o další užitečnou složku motivace, která nám pomáhá překonávat těžké chvíle, ve kterých se nám nechce nic dělat.
Proto jsme v systému My-Chess zavedli získávání zkušeností (neboli XP) a úrovní (Levelů). Za vyřešené procvičovací testy dostáváte nejen herní měny, které potom utratíte, ale také XP, které vám už nikdo nevezme. Množství získaných XP tak nejlépe ukazuje aktivitu daného uživatele v systému. Za určitý počet získaných zkušeností se pak uživatel posouvá na vyšší level. Dosažený level uživatele je tak dobrým ukazatelem jeho dlouhodobé aktivity v systému.
Ukázka 1: Na hlavní obrazovce Na domovské stránce najdete Zkušenosti (XP) a Levely na pravé straně obrazovky. Pod profilovou fotkou a uživatelskou přezdívkou je číselné označení dosaženého Levelu. Pod tím je žlutá lišta s potřebnými Zkušenostmi na dosažení dalšího Levelu. A pod ní je modrá lišta s potřebnými Zkušenostmi na splnění Denní odměny.
Ukázka 2: V profilu uživatele Tyto údaje najdete také v Profilu uživatele. Dosažený Level, potřebné Zkušenosti na další Level i dosahování Denní odměny je tady jako na dlani :-)
Ukázka 3: Zkušenosti za první 100% vyřešení Zkušenosti se získávají úspěšným vyřešením testů a zobrazují se ve vyhodnocení testu. Nejvíce zkušeností získáte za první úspěšné a zároveň první 100% řešení. 30 XP máte za první 100% řešení. K tomu 30 XP za první úspěšné řešení. A navíc ještě 10 XP za každé z prvních 5 úspěšných řešení daného testu. Celkem můžete za jeden test získat až 70 XP!
Ukázka 4: Zkušenosti za první úspěšné vyřešení Další vyhodnocení testu ukazuje první úspěšné vyřešení daného testu, za které je 30 XP. K tomu dalších 10 XP za každé z prvních 5 úspěšných řešení testu. Celkem 40 XP získaných v tomto testu.
Ukázka 5: Zkušenosti za prvních 5 řešení testu V tomto vyhodnocení uživatel získal 10 XP. Z dřívějška už měl tento test vyřešený na 100 %. Nyní tedy dostal 10 XP za každé z prvních 5 vyřešení daného testu.
Ukázka 6: Postup na Level 2 Tento obrázek ukazuje získání 70 XP v testu a díky dosažení potřebného počtu Zkušeností zároveň postup z Levelu 1 na Level 2. K postupu na Level 2 je potřeba získat 100 Zkušeností. U každého dalšího Levelu je potřeba o 30 Zkušeností více. Takže z Levelu 2 na 3 je to 130 XP, z 3 na 4 160 XP a tak dále.
Ukázka 7: Postup na pozdější Level V této ukázce uživatel postoupil už na Level 11! Z Levelu 10 na 11 potřeboval celkem 370 XP. Nasbíral je a dosažení vyššího Levelu je mu zaslouženou odměnou. Pokud při dosažení dalšího Levelu nějaké XP přebývají, nikam se neztratí. Začne jimi počítání XP k dosažení následujícího Levelu.
Ukázka 8: Splnění Denní odměny za 100 XP Funkce Denní odměna motivuje k pravidelnému řešení testů a oceňuje každodenní aktivitu. Každý den můžete Denní odměnu získat znovu! Získáte ji tím, že v průběhu jednoho dne získáte nejméně 100 XP. Mohou vám k tomu stačit dva úspěšně vyřešené testy. Za splnění Denní odměny získáte 1 diamant!
Ukázka 9: Grafické znázornění Denní odměny Znázornění Denní odměny najdete v pravé části domovské obrazovky. Zaplňujete lištu s Denní odměnou a po jejím doplnění získáte svůj diamant. Podobným způsobem je Denní odměna znázorněná také v Profilu. Každý den si můžete vybojovat novou Denní odměnu a pravidelným řešením stoupat na vyšší Level!
Závěr a doporučení:
Pro trenéra jsou dosažené levely jeho svěřenců užitečnou informací, jak aktivní děti v systému My-Chess jsou. Je to nejjednodušší metoda pro zjištění aktivity, vyjádřená jedním jednoduchým číslem.
Důležité je chválit za aktivitu a za snahu. O zájmu dětí to svědčí víc než samotná správnost řešení nebo body dosažené v turnaji. Z aktivních dětí se zájmem se nakonec stanou ti nejlepší.
Průvodce funkcemi My-Chess:
1. Obsahové funkce:
- Učit se
- Videa
2. Práce s obsahem:
- Kurzy
- Soutěžit
3. Motivační funkce:
- Zkušenosti a Levely
4. Ostatní funkce:
- Trenér
- Blog
- E-shop
- Profil
Náměty a připomínky můžete posílat na emailovou adresu martinbeil64@gmail.com.